euro-pravda.org.ua

Найкращі HR-практики: як бізнес в Україні адаптує кадрові стратегії до сучасних викликів.

У військовий час бізнес стає не лише інструментом економічної стабільності, але й важливим центром підтримки для працівників. В умовах нестабільності компанії успішно змінюють підходи до управління персоналом, аби забезпечити гнучкість, психологічну підтримку, кар'єрний розвиток та захист працівників. Про найкращі HR-практики, які вже довели свою ефективність в мережі аптек "Подорожник", "Нова пошта" та "Імпериал Табакко" в Україні, читайте в спеціальному проекті РБК-Україна.
Топовые HR-стратегии: как украинский бизнес адаптирует кадровые подходы к современным вызовам.

В умовах війни бізнес стає не лише інструментом економічної стабільності, а й важливим центром підтримки для працівників. У ситуаціях нестабільності бізнес успішно змінює підходи до управління персоналом, щоб забезпечити гнучкість, психологічну підтримку, кар'єрний розвиток та захист працівників. Про найкращі HR-практики, які вже довели свою ефективність у мережі аптек "Подорожник", "Новій пошті" та "Імпериал Тобакко" в Україні, – у спецпроекті РБК-Україна.

Нова Пошта: турбота про команду на кожному етапі та інвестиції в її розвиток

Нова пошта — один з найбільших роботодавців України, у групі працює 35 000 працівників. Компанія щорічно отримує звання "Кращий роботодавець" і доводить це не словами, а справами. У відповідь на виклики війни Нова пошта впровадила ряд ініціатив, спрямованих на підтримку своїх працівників та забезпечення стабільності команди.

Одним з ключових кроків стало створення Штабу SOS — спеціальної програми комплексного забезпечення працівників необхідною підтримкою для стабілізації стану співробітників та підтримки їхніх сімей.

Лучшие HR-практики. Как бизнес в Украине адаптирует кадровые стратегии к современным вызовам1

Сьогодні Штаб продовжує свою роботу і надає 8 видів підтримки: працевлаштування, медична та юридична допомога, підтримка мобілізованих працівників, психологічна допомога, побутова допомога (наприклад, під час евакуації), матеріальна допомога (включаючи втрату майна, переїзд). За час роботи Штабу до нього звернувся і отримав допомогу кожен третій працівник компанії. Крім того, всі працівники компанії, незалежно від посади та місця проживання, забезпечуються обов'язковим медичним страхуванням і страхуванням життя. Ми впровадили страхування навіть для працівників на випробувальному терміні.

Нова пошта також підтримує сім'ї працівників, які загинули. "Ми надаємо матеріальну допомогу сім'ям і фінансово підтримуємо їхніх дітей. Щомісяця діти загиблих працівників отримують 10 000 гривень до досягнення повноліття. Також ми надаємо їм гранти на навчання в розмірі 12 500 доларів. Наразі троє дітей загиблих працівників навчаються у вишах за рахунок наданих компанією коштів", — зазначають у Новій пошті.

Крім того, Нова пошта співпрацює зі 100 психологами, серед яких є військові психологи, які працюють з мобілізованими колегами, дитячі та сімейні психологи, а також спеціалісти, які допомагають у роботі з психологічними травмами.

У цьому році кількість звернень до психологів компанії досягла 1000, що вдвічі перевищує показники минулого року. Крім того, компанія впровадила й інші формати психологічної підтримки — книжкові клуби, чати для спілкування та підтримки, а також тематичні семінари для керівників, наприклад, на тему якісної комунікації з працівниками під час війни. Готується до впровадження навчальний курс, який стане обов'язковим для всіх, — "Травмофокусована комунікація. Підтримка в роботі з горем".

Лучшие HR-практики. Как бизнес в Украине адаптирует кадровые стратегии к современным вызовам2

"Ми знаємо, що люди — це наш головний потенціал і ключова цінність бізнесу. У свою чергу, працівники, які вчасно отримують допомогу в подоланні стресу або травматичних переживань, стають більш зосередженими та мотивованими в виконанні робочих завдань. Такі програми сприяють створенню підтримуючої корпоративної культури, де кожен відчуває себе цінним і зрозумілим", — розповідають у компанії.

Для працівників, які повертаються з військової служби, компанія впровадила програму реінтеграції та адаптації. Вона почала працювати у липні 2023 року і передбачає розширене медичне страхування, фізичну та психологічну реабілітацію, зміну професії при необхідності та інші заходи. З 546 демобілізованих працівників 380 вже повернулися до роботи в Новій пошті.

"Наша мета — щоб кожен ветеран, який хоче працювати в Новій пошті, знайшов тут своє місце. Перед поверненням до роботи демобілізовані працівники можуть взяти оплачувану відпустку для проходження реабілітації або перевірки стану здоров'я. Після цього кожен адаптується до робочого процесу індивідуально", — зазначають у компанії.

Окрему увагу в компанії приділяють розвитку та навчанні працівників. У Новій пошті є програми первинного навчання для новачків, навчання стандартам роботи, програми професійного розвитку та Корпоративний університет. У ньому менеджери середньої та вищої ланки отримують знання, підвищують кваліфікацію та вивчають концепцію LEAN-менеджменту.

Лучшие HR-практики. Как бизнес в Украине адаптирует кадровые стратегии к современным вызовам3

В компанії також діють програми перекваліфікації. Наприклад, нещодавно, спільно з організацією Reskilling Ukraine, 25 жінок отримали професію водіїв категорії С, що дозволяє керувати транспортними засобами вагою від 7,5 тонни.

Зараз з подібною ініціативою до компанії звернулося Міністерство інфраструктури. Після навчання за програмою міністерства жінкам запропонують роботу в Новій пошті. Загалом, у 2023 році корпоративне навчання пройшли 16,5 тисяч працівників Нової пошти.

Мережа аптек "Подорожник": з турботою про працівників та зростання молодих спеціалістів

"Подорожник" — одна з найбільших аптечних мереж в Україні, що налічує понад 2 100 відділень. На початку повномасштабного вторгнення компанія підтримувала тісний зв'язок з працівниками, щоб розуміти їхні обставини та надавати необхідну допомогу. Деякі працівники були змушені переїхати в більш безпечні регіони, і компанія підтримувала їх, забезпечуючи робочими місцями та необхідною допомогою.

Приблизно 50 працівників "Подорожника" з лютого 2022 року приєдналися до Сил оборони України. Компанія підтримує мобілізованих працівників: запити на допомогу, такі як автомобілі для служби, амуніція або медикаменти, обробляються в пріоритетному порядку.

В компанії підкреслюють, що така підтримка є важливою частиною їхніх зобов'язань перед працівниками. Враховуючи, що понад 80% працівників "Подорожника" — це жінки, багато з яких мають близьких, що захищають Україну, компанія отримує численні запити від їхніх сімей і максимально допомагає захисникам всім необхідним. В компанії зазначають, що постійно вдосконалюють внутрішні процеси, щоб оперативно реагувати на нові виклики.

Лучшие HR-практики. Как бизнес в Украине адаптирует кадровые стратегии к современным вызовам4

Ще одним напрямком підтримки з початку війни стало забезпечення психологічної допомоги для команди. Зокрема, для керівників були