euro-pravda.org.ua

Тест-драйв гібридної Skoda Octavia: переваги та недоліки оновленого хетчбека.

З 1996 року по світу розійшлося вже понад 7 млн автомобілів Skoda Octavia чотирьох поколінь. Останнє покоління з’явилося на світ у 2019 році, а в 2024-му настав час запланованого рестайлінгу. Журналісти РБК-Україна під час тест-драйву досліджували, що змінилося у європейському бестселері та які нові переваги здобув чеський автомобіль.
Тест-драйв гибридной Skoda Octavia: плюсы и минусы обновлённого лифтбека. Узнайте, что нового в этом автомобиле и как он проявляет себя на дороге.

З 1996 року по світу розійшлося вже більше 7 млн автомобілів Skoda Octavia чотирьох поколінь. Останнє покоління з'явилося на світ у 2019 році, а в 2024-му настала пора планового рестайлінгу. Журналісти РБК-Україна під час тест-драйву розбиралися, що змінилося у європейського бестселера та які нові переваги отримав чеський автомобіль.

Шукаємо відмінності зовні

З першого погляду на авто стає зрозуміло, що головною зовнішньою відмінністю героя нашого тесту порівняно з попередниками стали фари, у яких секції ходових вогнів тепер мають не L-подібну, а Г-подібну форму. І хоча Octavia все ще має дві фари, ті секції, що розташовані у радіаторній решітці, формою тепер нагадують "чотирьохокий" рестайлінговий модель минулого покоління A7.

Тест-драйв гибридной Skoda Octavia: преимущества и недостатки обновленного лифтбека5

За додаткову плату пропонується адаптивна матрична світлотехніка другого покоління з двома LED-модулями. На тестовому авто встановлені звичайні "діоди". А ось окремих протитуманок більше немає – їхню роль виконують елементи головного світла, частина з яких з цією метою змінює напрямок світлового променя.

Задні ліхтарі тепер повністю світлодіодні вже в базовій комплектації. На тестовому авто з'явилася цікава опція, яка на "Октавії" зустрічається вперше – мова йде про модну сьогодні привітальну та прощальну анімацію в виконанні оптики на кормі. Звісно, у випадку утилітарної Octavia такі розваги лише за додаткову плату.

Тест-драйв гибридной Skoda Octavia: преимущества и недостатки обновленного лифтбека6

Також зміни зазнали бампери, в результаті чого ліфтбек підріс у довжину до 4698 мм – всього на 9 мм. На вибір пропонується десять кольорів фарбування кузова, а колеса тепер доступні більшого розміру – діаметром від 16 до 19 дюймів. В цілому ж дизайнери вирішили не змінювати досить вдалий і досі "свіжий" вигляд авто.

Тест-драйв гибридной Skoda Octavia: преимущества и недостатки обновленного лифтбека7

В компанії зазначають, що бренд взяв вектор на "екологізацію" та використання вторинно перероблених матеріалів. Єдиний помітний "перероблений" елемент поза салоном автомобіля – це фірмовий скребок, який кріпиться до люка бензобака з внутрішньої сторони. "Шкодоводи" з досвідом пам'ятають, що раніше він був яскраво-зеленого кольору і напівпрозорим. Тепер же блідо-сірий. Хоча сама річ дуже корисна, якщо поспішаєш, і не хочеш чекати, поки обігрів скла та дзеркал виконає свою корисну справу.

Тест-драйв гибридной Skoda Octavia: преимущества и недостатки обновленного лифтбека8

Прощання з "фізикою"

Інтер'єр чеського ліфтбека майже не змінився, але оновлена Skoda Octavia втратила важливий класичний елемент – аналогові прилади. Навіть у базовій комплектації стандартне оснащення включає в себе 10-дюймові екрани цифрової панелі приладів та медіасистеми.

Тест-драйв гибридной Skoda Octavia: преимущества и недостатки обновленного лифтбека9

Головне обладнання отримало голосового помічника з штучним інтелектом ChatGPT. Виявилося, що вбудований помічник розуміє не всі команди, які йому пропонували виконати. Двозонний клімат-контроль також не вимагає доплати на відміну від нового 13-дюймового мультимедійного екрану.

Тест-драйв гибридной Skoda Octavia: преимущества и недостатки обновленного лифтбека0

Серед нових цікавих опцій – бездротова зарядка та роз'єми USB-C на 45 Вт, через які можна підзаряджати ноутбуки та інші потужні гаджети. Всього для оновленого сімейства запропоновано дев'ять варіантів оформлення та обробки салону. У салоні також більшість матеріалів суворо екологічні: перероблена тканина, штучна шкіра та пластик.

Тест-драйв гибридной Skoda Octavia: преимущества и недостатки обновленного лифтбека1

В загальному, ще 5 років тому з виходом четвертого покоління авто інженери салону чеського авто знайшли баланс по ергономіці та комфорту, але з оновленням намагалися його дотримуватися. Адже навіть далека дорога показала, що при продуманій формі спинки достатньо "валика" поперекової підтримки, щоб комфортно влаштуватися за кермом і не робити вимушених зупинок кожну годину.

Тест-драйв гибридной Skoda Octavia: преимущества и недостатки обновленного лифтбека2

Звісно, не можна не згадати про модні, але не дуже зручні налаштування мікроклімату салону. Трохи рятують ситуацію "гарячі" клавіші та окрема фізична клавіша меню, яка виводить на головний екран усі "температурні" функції.

Тест-драйв гибридной Skoda Octavia: преимущества и недостатки обновленного лифтбека3

Найбільший у класі багажник – фірмова цінність Octavia з першого покоління і до сьогодні. У велику нішу за спинками другого ряду поміститься до 600 л речей. Якщо скласти задні сидіння, вийде вантажний відсік об'ємом 1555 літрів з зручним рівним підлогою для завантаження. Під підлогою знайшлося місце для повнорозмірного запасного колеса.

Тест-драйв гибридной Skoda Octavia: преимущества и недостатки обновленного лифтбека4

Справжній гібрид

Герой нашого тесту оснащений 1,5-літровим бензиновим турбомотором з технологією TSI потужністю 150 л.с. та максимальним крутним моментом у 250 Нм. У парі з ним працює семиступінчастий "робот" DSG, поєднаний з 48-вольтовим стартер-генератором з ремінним приводом та літій-іонною батареєю. Цікаво, що для цього ж двигуна з механічною коробкою гібрид не пропонується. За словами представників чеського бренда, електромотор може допомагати бензиновому в перші секунди розгону та запускати двигун, а обіцяна економія пального – до 10% за циклом WLTP.

Тест-драйв гибридной Skoda Octavia: преимущества и недостатки обновленного лифтбека5

Насправді роботу гібридної складової помітити дуже важко. Хіба що при активованій системі "Старт-стоп" авто запускається більш плавно, а от на показниках бортового комп'ютера інновація помітна з перших кілометрів.

Якщо пересуватися по трасі з активованим круїз-контролем на 120 км/год, машина навіть на зимовій гумі легко укладається в 6,2-6,3 літра на 100 км пробігу. Чи не "дизельний" апетит? Упевнений, що на "літніх" цей показник ще на грам 200-300 на кожні пройдені 100 км був би скромнішим. По місту червона Octavia в наших руках витрачала не більше 7,5-8 літрів, що теж досить непогано.

Хоча автомобіль далеко не спортивний, але кілька слів про динаміку сказати варто. Так, при швидкому роз