З 1996 року по світу розійшлося вже більше 7 млн автомобілів Skoda Octavia чотирьох поколінь. Останнє покоління з'явилося на світ у 2019 році, а в 2024-му настала пора планового рестайлінгу. Журналісти РБК-Україна під час тест-драйву розбиралися, що змінилося у європейського бестселера та які нові переваги отримав чеський автомобіль.
З першого погляду на авто стає зрозуміло, що головною зовнішньою відмінністю героя нашого тесту порівняно з попередниками стали фари, у яких секції ходових вогнів тепер мають не L-подібну, а Г-подібну форму. І хоча Octavia все ще має дві фари, ті секції, що розташовані у радіаторній решітці, формою тепер нагадують "чотирьохокий" рестайлінговий модель минулого покоління A7.
5
За додаткову плату пропонується адаптивна матрична світлотехніка другого покоління з двома LED-модулями. На тестовому авто встановлені звичайні "діоди". А ось окремих протитуманок більше немає – їхню роль виконують елементи головного світла, частина з яких з цією метою змінює напрямок світлового променя.
Задні ліхтарі тепер повністю світлодіодні вже в базовій комплектації. На тестовому авто з'явилася цікава опція, яка на "Октавії" зустрічається вперше – мова йде про модну сьогодні привітальну та прощальну анімацію в виконанні оптики на кормі. Звісно, у випадку утилітарної Octavia такі розваги лише за додаткову плату.
6
Також зміни зазнали бампери, в результаті чого ліфтбек підріс у довжину до 4698 мм – всього на 9 мм. На вибір пропонується десять кольорів фарбування кузова, а колеса тепер доступні більшого розміру – діаметром від 16 до 19 дюймів. В цілому ж дизайнери вирішили не змінювати досить вдалий і досі "свіжий" вигляд авто.
7
В компанії зазначають, що бренд взяв вектор на "екологізацію" та використання вторинно перероблених матеріалів. Єдиний помітний "перероблений" елемент поза салоном автомобіля – це фірмовий скребок, який кріпиться до люка бензобака з внутрішньої сторони. "Шкодоводи" з досвідом пам'ятають, що раніше він був яскраво-зеленого кольору і напівпрозорим. Тепер же блідо-сірий. Хоча сама річ дуже корисна, якщо поспішаєш, і не хочеш чекати, поки обігрів скла та дзеркал виконає свою корисну справу.
8
Інтер'єр чеського ліфтбека майже не змінився, але оновлена Skoda Octavia втратила важливий класичний елемент – аналогові прилади. Навіть у базовій комплектації стандартне оснащення включає в себе 10-дюймові екрани цифрової панелі приладів та медіасистеми.
9
Головне обладнання отримало голосового помічника з штучним інтелектом ChatGPT. Виявилося, що вбудований помічник розуміє не всі команди, які йому пропонували виконати. Двозонний клімат-контроль також не вимагає доплати на відміну від нового 13-дюймового мультимедійного екрану.
0
Серед нових цікавих опцій – бездротова зарядка та роз'єми USB-C на 45 Вт, через які можна підзаряджати ноутбуки та інші потужні гаджети. Всього для оновленого сімейства запропоновано дев'ять варіантів оформлення та обробки салону. У салоні також більшість матеріалів суворо екологічні: перероблена тканина, штучна шкіра та пластик.
1
В загальному, ще 5 років тому з виходом четвертого покоління авто інженери салону чеського авто знайшли баланс по ергономіці та комфорту, але з оновленням намагалися його дотримуватися. Адже навіть далека дорога показала, що при продуманій формі спинки достатньо "валика" поперекової підтримки, щоб комфортно влаштуватися за кермом і не робити вимушених зупинок кожну годину.
2
Звісно, не можна не згадати про модні, але не дуже зручні налаштування мікроклімату салону. Трохи рятують ситуацію "гарячі" клавіші та окрема фізична клавіша меню, яка виводить на головний екран усі "температурні" функції.
3
Найбільший у класі багажник – фірмова цінність Octavia з першого покоління і до сьогодні. У велику нішу за спинками другого ряду поміститься до 600 л речей. Якщо скласти задні сидіння, вийде вантажний відсік об'ємом 1555 літрів з зручним рівним підлогою для завантаження. Під підлогою знайшлося місце для повнорозмірного запасного колеса.
4
Герой нашого тесту оснащений 1,5-літровим бензиновим турбомотором з технологією TSI потужністю 150 л.с. та максимальним крутним моментом у 250 Нм. У парі з ним працює семиступінчастий "робот" DSG, поєднаний з 48-вольтовим стартер-генератором з ремінним приводом та літій-іонною батареєю. Цікаво, що для цього ж двигуна з механічною коробкою гібрид не пропонується. За словами представників чеського бренда, електромотор може допомагати бензиновому в перші секунди розгону та запускати двигун, а обіцяна економія пального – до 10% за циклом WLTP.
5
Насправді роботу гібридної складової помітити дуже важко. Хіба що при активованій системі "Старт-стоп" авто запускається більш плавно, а от на показниках бортового комп'ютера інновація помітна з перших кілометрів.
Якщо пересуватися по трасі з активованим круїз-контролем на 120 км/год, машина навіть на зимовій гумі легко укладається в 6,2-6,3 літра на 100 км пробігу. Чи не "дизельний" апетит? Упевнений, що на "літніх" цей показник ще на грам 200-300 на кожні пройдені 100 км був би скромнішим. По місту червона Octavia в наших руках витрачала не більше 7,5-8 літрів, що теж досить непогано.
Хоча автомобіль далеко не спортивний, але кілька слів про динаміку сказати варто. Так, при швидкому роз