Новий покоління великих кросоверів від Mazda на нашому ринку представлене моделями CX-60 та CX-90. Сьогодні у нас на тесті – більший автомобіль з двох. Незважаючи на солідні габарити, візуально машина не виглядає масивною. Крім того, має досить серйозні динамічні характеристики. Як авто поводиться на трасі, але чи важко з ним справлятися в місті? Відповідаємо на ці та інші питання в нашому матеріалі.
Mazda CX-90 – це вже друга модель нового преміум-сімейства бренду під назвою Large Product Group, в основу якого лягла платформа класичної компоновки. Раніше компанія представила базовий кросовер Mazda CX-60 для ринків Японії, Європи та Австралії, наступний член сім'ї – це повнорозмірний трирядний кросовер, який отримав роль флагмана.
4
Від носа до центральних стійок Mazda CX-90 практично повторює модель CX-60: бампери виконані по-різному, а також флагман має більш об'ємні крила та розширений хромований декор. Задня частина кузова повністю оригінальна: подовжена колісна база, збільшений задній свіс, більша площа бічного остеклення. Пропонуються колеса діаметром до 21 дюйма – саме найбільші колеса і встановлені на тестовому авто.
І оскільки це флагман, Mazda CX-90 спочатку вражає розмірами – знайомство з будь-яким автомобілем починається з зовнішності. Підходиш до кросовера і розумієш, наскільки він великий. Довжина моделі досягла 5,12 м, що трохи більше, ніж у Mazda CX-9, і значно більше, ніж у Mazda CX-5 (4,57 м). Також CX-90 вищий і ширший "дев'ятки". Також не можна не помітити цікаві пропорції машини.
5
Естетика дизайну побудована навколо концепції "кабіна ззаду", в якій салон, здається, трохи зміщений назад, а капот трохи довший. Підсилюють ефект і пластичні панелі кузова, створюючи гру світла і тіні, а також сильно закруглена кормова частина. На цей ефект також "грає" величезна радіаторна решітка, яка майже повністю витіснила фари головного світла на крила. Все це створює фундаментальний образ, але разом з тим цікаві вигини панелей надають облику витонченості.
І погодьтеся, новий "маздовський" темно-малиновий колір Artisan Red, розроблений спеціально для моделі, дуже підходить кросоверу. Як кажуть дизайнери компанії, це ідейний спадкоємець їх відомого кольору Soul Red Crystal. Слід додати, що пропонується новий відтінок без доплат, як це зазвичай буває. Про інтерес до авто говорить і той факт, що власниця такої ж CX-90, але в сірому кольорі, наблизившись на світлофор, весь "червоний" розглядала тестове авто. Напевно, думала, чи не помилилася вона з вибором.
6
Mazda CX-90 – кросовер з повноцінним семимісним салоном, але не у всіх виконаннях. На українському ринку машина представлена у двох комплектаціях: це Premium-Line та Premium-Sport. Різниця між ними мінімальна і полягає в обробці салону та його конфігурації. Premium-Sport пропонує 6-місний салон з двома "капітанськими" кріслами другого ряду.
7
Але на тесті у нас версія Premium-Line. Модель має оздоблення салону чорного кольору, а саме ексклюзивною шкірою Nappa. Цікаво, що частково оздоблена шкірою і передня панель, яка в стилі японського бренду виконана стримано і лаконічно. Перед водієм ряд клавіш клімат-контролю, пара дефлекторів і панорамний кольоровий дисплей. Нічого зайвого.
8
12,3-дюймовий екран традиційно для мультимедіа останніх "Мазд" у русі перестає бути сенсорним, і все управління покладено на кілька клавіш і мультіфункціональний джойстик. Насправді до цього швидко звикаєш і зникає необхідність тягнутися до широкого екрану. Варто також відзначити систему кругового огляду, яка в тому числі запам'ятовує картинку і дозволяє бачити поверхню під авто.
9
Торпедо переходить у широкий і масивний центральний тунель, який з одного боку показує, наскільки широкий кросовер, а з іншого – забирає частину простору у водія і переднього пасажира. Загалом же, посадка за кермом зручна, з запасом простору і регулювань навіть для високих водіїв.
0
Приладна панель на машині повністю цифрова, як зараз модно. Але японський автовиробник не пропонує десятки яскравих варіантів її оформлення, а концентрується на лаконічності та виведенні тільки важливої інформації. На її вигляд і кольорову гамму впливають хіба що обрані режими руху, а також відповідно активований або вимкнений круїз-контроль.
1
На другому ряду сидінь дуже просторо, тут є свій підігрів і власний клімат-контроль з регулюванням інтенсивності обдуву та розподілом повітряних потоків. Крім того, шторки на вікнах і велика панорамна дах з люком. Також дві половинки другого ряду можна регулювати вздовж, і зроблено це в першу чергу для того, щоб звільнити трохи місця для пасажирів третього ряду. Щоб туди потрапити, потрібно зсунути сидіння другого, в цьому частково допомагають електроприводи.
Звісно, очікувати великого багажника від трирядного авто не варто – водієві доступно 257 вільних літрів. Але якщо скласти пару задніх місць, то отримуємо солідні 608 літрів. До того ж під фальшполом розмістилася ще й запаска.
2
Не всі оточуючі здогадуються, що герой нашого тесту – найсильніша модель в лінійці японського автовиробника. Під довгим капотом тут розташована рядна турбінована "шістка" об'ємом 3,3 літра потужністю 345 л.с. А крутний момент у 500 Нм доступний вже з 2 тисяч обертів. Більше того, це найпотужніший двигун, коли-небудь застосовувався на дорожніх машинах Mazda.
3
Коробка передач – восьмиступінчастий "автомат", у якого замість гідротрансформатора встановлено мокре зчеплення і скромний електромотор. 0 до першої сотні відзначена досить амбіційна – 6,9 секунди. Має повний привід i-Activ з муфтою підключення передньої осі.</