euro-pravda.org.ua

Тест-драйв Porsche Taycan: перевіряємо електромобіль в українських морозах.

Колись Porsche Taycan став першим спортивним електромобілем, який офіційно з'явився на українському ринку. Через кілька років кількість конкурентів для цього автомобіля значно зросла, тому настав час для оновлення. Журналісти РБК-Україна Авто мали можливість протестувати 570-сильну версію з повним приводом. До речі, наше знайомство відбулося під час рекордних зимових морозів.
Тестируем Porsche Taycan: как электромобиль справляется с морозами Украины.

У свій час Porsche Taycan став першим спортивним електромобілем, який офіційно з'явився на українському ринку. Через кілька років кількість конкурентів для цієї моделі суттєво зросла, тож настав час оновлення. Журналісти РБК-Україна Авто ознайомилися з 570-сильним повнопривідним варіантом. До речі, наше знайомство випало на рекордні зимові морози.

Оновлення для уважних

Taycan став першим серійним електромобілем Porsche. Незважаючи на нову для компанії силову установку, дизайнери вирішили кардинально не змінювати зовнішність авто в порівнянні з добре відомими моделями бренду.

Серед характерних елементів дизайну - виступаючі вгору передні та задні крила, плавна лінія задніх стійок, вузька задня оптика і, головне, фактична відсутність гострих кутів і граней. Дехто може вважати це неемоційним? Можливо. Але це точно шана традиціям. В цілому, світові ринки сприйняли автомобіль прихильно. За обсягом продажів він випередив моделі 718 і Panamera. Річні продажі моделі тримаються на рівні 45-40 тисяч автомобілів.

Зовнішній вигляд Taycan змінився не кардинально, а точково. Головне - фари стали трохи більшими. Також компанія трохи переосмислила бампери, а в смузі, що з'єднує задні ліхтарі, з'явилася тривимірна напис Porsche з різними режимами підсвічування. Також розширена палітра кольорів кузова.

Взагалі, Porsche Taycan - це чотиридверний седан, хоча через стрімку лінію заднього вікна багатьом здається, що багажник відкривається разом зі склом. Автомобіль має безрамкові двері. До цього варто звикнути, і не варто лякатися, коли щоразу при закритті та відкритті дверей авто самостійно на півсантиметра піднімає або опускає скло.

Лаконічний образ доповнюють висувні дверні ручки. Насправді, на автомобілі вони не в рівень з дверима, але "максимально сильно" до них притиснуті. Але варто з брелком в кишені підійти до електромобіля, як авто тебе впізнає і самостійно "вивільняє" ручки. При довжині 4963 мм і ширині 1966 мм електромобіль на 86 мм коротший, але на 29 мм ширший за ліфтбек Porsche Panamera. Силова структура кузова сталева, але більшість зовнішніх панелей - алюмінієві.

Кожному по екрану

З оновленням інтер'єр електромобіля майже не змінився. Герой нашого тесту має салон, щедро оброблений натуральною шкірою: мова йде не тільки про два ряди сидінь, але й про трансмісійний тунель, дверні карти тощо. Але для справжніх прихильників "зеленого" способу життя Porsche пропонує і більш екологічні варіанти з поєднання мікроволокна Race-Tex та вовняної тканини.

Взагалі, шанувальники марки помітять, що в салоні збережені традиційні риси автомобілів Porsche, однак аналогових кнопок і перемикачів майже не залишилося. Перед водієм - вигнутий дисплей приладів діагоналлю 16,8 дюйма, який має чотири режими відображення, а по краях розташовані сенсорні кнопки включення зовнішнього освітлення та зміни режимів руху. Головна кнопка запуску двигуна розміщена на традиційному для автомобілів Porsche місці замка запалювання, тобто зліва від керма.

На спортивний і одночасно тонкий кермо (відчувається шана класики) винесений перемикач режимів їздової електроніки. Окрім кількох спортивних і звичайного, є ще режим Range з акцентом на запасі ходу. На більшості електромобілів його називають "Еко". Але це не в дусі Porsche.

Центральний дисплей медіасистеми має діагональ 10,9 дюйма, на нашому електромобілі такий же екран в якості опції встановлений перед пасажиром. Їх функціонал частково дублюється. При цьому "штурман" і водій не заважатимуть один одному у виборі мультимедійних функцій. Серед можливостей переднього пасажира - дослідження карти навігації та управління аудіофайлами або радіо.

На центральній консолі розмістився сенсорний дисплей діагоналлю 8,4 дюйма з незвичною, але відразу зрозумілою зворотним зв'язком у вигляді легкої вібрації при натисканні. На нього покладена функція управління клімат-контролем. Ще одна опція - екран на 5,9 дюйма для задніх пасажирів. З оновленням медіасистема отримала більш глибоку інтеграцію з сервісом Apple CarPlay, також програмісти змогли підвищити її швидкодію.

Полулежачий посадка за кермом вимагає певного звикання, але в цілому сидіти в авто зручно, також немає проблем і з висадкою-посадкою. Важливе застереження взимку: через горизонтальне розташування ніг варто обирати зручне взуття, в великих зимових "ботах" їздити незручно і навіть небезпечно. На задньому ряду для комфортної поїздки місця вистачить лише двом дорослим пасажирам.

Перед тестом були певні побоювання щодо роботи кліматичної установки. Але на машині є всі можливі обігріви (керма і обох рядів сидінь), а також тепловий насос. Це фактично "кондиціонер навпаки": він використовує паразитне тепло трансмісії та батареї для випарування холодоагенту, а при цьому змійовик конденсатора, нагріваючись, обігріває салон. Швидше нагнати теплого повітря в салон, звичайно, допомагають електричні "тіні".

Ще одна цікава особливість автомобіля - це два багажники. Основний задній вміщує 366 літрів, а передній відсік розрахований на 81 літр. Обидва можна відкрити як з брелока, так і з салону. Для заднього відсіку також продумана лаконічна кнопка по центру заднього бампера.

Тримайте мене семеро

Здавалося, говоримо про рестайлінговий електромобіль, а про зміни майже і не згадуємо. Тому що більшість з них приховані в техніці. Так, електромобіль отримав полегшену тягову батарею. У нашому випадку з Taycan 4S її ємність збільшена з 79,2 до 89 кВт*г. Її 800-вольтна архітектура дозволила збільшити пікову потужність зарядки постійним струмом з 270 до 320 кВт. При наявності відповідної зарядної інфраструктури зарядити батар