Багато сучасних досліджень присвячено факторам, які впливають на успіх бізнесу та ефективність колективу. Нещодавні наукові роботи виявили ключові якості лідера, перевірили, наскільки керівнику важливо бути амбіційним, і з'ясували, що змушує людей працювати з суворими начальниками.
Фахівці з Університету Осаки в Японії зосередилися на такій професійній якості, як стресостійкість, та оцінили частку особливо чутливих до зовнішніх подразників людей серед працюючих дорослих. Результати дослідження, згідно з яким саме нестійкі до стресу співробітники можуть бути найціннішими для компаній, опублікував Japanese Journal of Applied Psychology.
Автори статті провели онлайн-опитування, в якому взяли участь 296 працюючих дорослих віком від 18 років. Вони виміряли рівень стресостійкості респондентів та врахували їхні особистісні якості, такі як оптимізм і песимізм.
Виявилося, що висока чутливість, пов’язана з сильнішим стресом на роботі, корелює також з розвиненою емпатією. Ця якість дозволяє за рахунок чутливого та уважного ставлення до людей встановлювати міцні зв’язки. Вони, у свою чергу, часто необхідні для найбільш ефективного виконання обов’язків та створення сприятливого робочого середовища.
Високочутливими, за даними дослідження, виявилися більше чверті (26%) учасників опитування. Враховуючи репрезентативність вибірки, така ж може бути частка людей з низьким рівнем стресостійкості серед усіх працюючих дорослих.
«Наше дослідження показало, що <…> значна частина співробітників, можливо, стикається з підвищеним стресом на роботі. <…> При цьому, хоча високочутливі люди сильніше підлягають стресу, їхній високий рівень емпатії може бути цінним активом для організацій, особливо на посадах, які вимагають розвинених навичок міжособистісного спілкування», — зазначили автори публікації.
На думку вчених, на результати їхнього дослідження варто звернути увагу керівникам компаній, оскільки саме стрес вважається однією з головних причин плинності кадрів, незадоволеності роботою, емоційного виснаження, зниження продуктивності та навіть самогубств. Розуміючи роль високочутливих людей у розвитку бізнесу та враховуючи їхні особливості, менеджери зможуть створювати сприятливе середовище, довше утримувати співробітників на їхніх посадах і підвищувати ефективність компанії.