euro-pravda.org.ua

Чутливі працівники виявилися більш корисними, ніж ті, хто стійкий до стресу.

Люди, які особливо чутливі до зовнішніх подразників, відчувають вищий рівень стресу, але при цьому можуть підвищувати ефективність компанії та бути більш затребуваними, ніж їхні стійкі до стресу колеги. До такого висновку дійшли дослідники з Японії, проаналізувавши особистісні якості працівників, схильних до стресу.
Чувствительные сотрудники проявили большую полезность, чем те, кто устойчив к стрессу.

Багато сучасних досліджень присвячено факторам, які впливають на успіх бізнесу та ефективність колективу. Нещодавні наукові роботи виявили ключові якості лідера, перевірили, наскільки керівнику важливо бути амбіційним, і з'ясували, що змушує людей працювати з суворими начальниками.

Фахівці з Університету Осаки в Японії зосередилися на такій професійній якості, як стресостійкість, та оцінили частку особливо чутливих до зовнішніх подразників людей серед працюючих дорослих. Результати дослідження, згідно з яким саме нестійкі до стресу співробітники можуть бути найціннішими для компаній, опублікував Japanese Journal of Applied Psychology.

Автори статті провели онлайн-опитування, в якому взяли участь 296 працюючих дорослих віком від 18 років. Вони виміряли рівень стресостійкості респондентів та врахували їхні особистісні якості, такі як оптимізм і песимізм.

Виявилося, що висока чутливість, пов’язана з сильнішим стресом на роботі, корелює також з розвиненою емпатією. Ця якість дозволяє за рахунок чутливого та уважного ставлення до людей встановлювати міцні зв’язки. Вони, у свою чергу, часто необхідні для найбільш ефективного виконання обов’язків та створення сприятливого робочого середовища.

Високочутливими, за даними дослідження, виявилися більше чверті (26%) учасників опитування. Враховуючи репрезентативність вибірки, така ж може бути частка людей з низьким рівнем стресостійкості серед усіх працюючих дорослих.

«Наше дослідження показало, що <…> значна частина співробітників, можливо, стикається з підвищеним стресом на роботі. <…> При цьому, хоча високочутливі люди сильніше підлягають стресу, їхній високий рівень емпатії може бути цінним активом для організацій, особливо на посадах, які вимагають розвинених навичок міжособистісного спілкування», — зазначили автори публікації.

На думку вчених, на результати їхнього дослідження варто звернути увагу керівникам компаній, оскільки саме стрес вважається однією з головних причин плинності кадрів, незадоволеності роботою, емоційного виснаження, зниження продуктивності та навіть самогубств. Розуміючи роль високочутливих людей у розвитку бізнесу та враховуючи їхні особливості, менеджери зможуть створювати сприятливе середовище, довше утримувати співробітників на їхніх посадах і підвищувати ефективність компанії.