Психологи зазначають, що зумери — народжені в межах між 1995-1997 та 2010-2012 роками — відрізняються від представників попередніх поколінь більшою схильністю до розсіювання уваги. Зазвичай це пов'язують із зануренням молоді в цифрові технології та гаджети.
У ряді досліджень повідомлялося, що середня тривалість концентрації уваги у покоління Z становить приблизно вісім секунд, у той час як у «міленіалів» — 12. Проте деякі критики поставили під сумнів ці дані, спочатку наведенні у звіті корпорації Microsoft. Як би там не було, педагоги визнають, що сучасні школярі справді «розсіяні» і утримати їхню увагу буває складно.
З наукової літератури відомо, що візуальна інформація сприймається легше і швидше. Дослідники раніше відзначали користь від впровадження інтернет-мемів в освітній процес. Поєднання наукової та технічної інформації з візуальними відсиланнями до якихось відомих явищ поп-культури надавало навчальному процесу відтінок гумору. Цей прийом дозволяв зробити складні теми доступнішими, сприяв їх кращому запам'ятовуванню та залученості школярів.
Щоб упевнитися в ефективності такого методу, спеціалісти Університету Атенео де Маніла (Філіппіни) нещодавно провели експеримент в одній із приватних шкіл своєї країни.
Більше 200 старшокласників розподілили на дві групи: учасникам однієї протягом п’яти тижнів викладали біологію за традиційною методикою, а іншій — з використанням мемів. «Веселі картинки» використовувалися під час пояснення тем, пов’язаних із поділом клітин та генетикою. Також школярі з експериментальної групи створювали власні меми на основі матеріалів уроків.
Під час дослідження вчені за допомогою опитувань і тестів відстежували розуміння та засвоєння інформації, а в кінці провели підсумкову перевірку. Старшокласники з «мемної» групи показали значно кращий результат: в середньому вони набрали 21,5 балів з 30, в той час як учні, яких навчали традиційно, отримали 17,74 балів.
Крім того, перші характеризувалися більш позитивним ставленням до біології та демонстрували більшу впевненість у своїх здібностях розуміти та застосовувати наукові концепції. Загалом використання мемів допомогло знизити тривожність, пов’язану з предметом, і зробило процес навчання більш приємним і запам’ятовуваним.
Автори дослідження бачать у мемах «творчий спосіб налагодити контакт з учнями покоління Z, які виросли на цифрових технологіях і яким потрібні більш захоплюючі та динамічні стратегії роботи в класі». На думку вчених, за допомогою мемів викладачі можуть створити більш приємне та ефективне середовище навчання, а також «зарядити» молодь позитивним ставленням до науки.