euro-pravda.org.ua

Соціологи виявили причини стереотипів про геймерів.

Образ геймера часто асоціюється з нездоровим способом життя та харчуванням, неохайністю в побуті і навіть асоціальною поведінкою. Звісно, ця думка не з'явилася на порожньому місці і має певну реальну основу. Проте данські соціологи стверджують, що такі стереотипи вірні лише частково. На думку вчених, уявлення про любителів комп'ютерних ігор могли бути спотворені попередніми дослідженнями, які вже не відображають сучасний статевий склад геймерської спільноти та повсякденні звички її представників.
Социологи объяснили причины стереотипов о геймерах.

Нова стаття про геймерів та характерні риси цієї субкультури вийшла в журналі Convergence: The International Journal of Research into New Media Technologies. Її автори — соціологи з Орхуського та Копенгагенського університетів (Данія) — вивчили існуючі роботи з теми та порівняли висновки з результатами власних спостережень. Дані були зібрані за допомогою методу фокус-груп, інтерв'ю та аналізу щоденникових записів 14 молодих геймерів. Вік респондентів варіювався від 20 до 30 років, вісім з них були чоловіками, а четверо — жінками.

Розглянувши попередні наукові публікації, фахівці виявили, що у багатьох з них надто багато уваги приділяли так званим LAN-вечіркам — зібранням для спільних комп'ютерних ігор через мережу. Кількість гравців на таких заходах може коливатися від кількох людей до десятків тисяч. Наприклад, рекордна за кількістю учасників подія у Швеції у 2013 році зібрала майже 23 тисячі геймерів.

На подібних вечірках рясніє нездоровою їжею — піца, чіпси, енергетичні напої та газована вода. Перелічені продукти стали своєрідним символом ігрової субкультури. Їх вживання на таких заходах встигло перетворитися на традицію. Данські дослідники вважають, що це значною мірою вплинуло на стереотип про любов геймерів до фастфуду.

Проте у геймерів, як і у більшості інших людей, повсякденне меню зазвичай сильно відрізняється від їжі на особливі випадки. Проаналізувавши харчові звички гравців, соціологи з'ясували, що на них більше впливають вік, стать і соціальна активність.

Так, серед молоді в цілому поширене прагнення швидко щось з'їсти, витративши на їжу та приготування мінімум коштів і зусиль, щоб потім повернутися до справ в офлайн або онлайн-середовищі. Відповідно, ця тенденція актуальна для молодих геймерів, особливо якщо вони живуть наодинці. При цьому люди можуть обирати як менш здорові варіанти, такі як піца, так і більш корисні, наприклад, сендвіч з житнього хліба з шматочком курячої грудинки.

Проживання з іншою людиною здатне змінити пріоритети та зробити більш привабливими спільне приготування та вечеря, ніж швидкий перекус з метою якнайшвидше повернутися до компанії онлайн-гравців.

Дослідники також відзначили, що ставлення до їжі та побутові звички у чоловіків і жінок можуть суттєво відрізнятися: жінкам властиво більше дбати про здоров'я та підтримання чистоти. Це може накладати свій відбиток на уподобання серед любителів комп'ютерних ігор. У минулому її склад був переважно чоловічим, що частково сприяло стереотипу про «геймерів-неудачників» з нездоровим способом життя. Тепер же, з збільшенням жіночого контингенту, ситуація в цьому плані змінилася.