Співробітники лабораторії «Інформаційні технології для психологічної діагностики» МГППУ Михайло Михайловський, Сергій Єрмаков і Наталія Юр'єва з'ясували, що спільна робота на тренажері з управління повітряним судном покращує навички взаємодії. Результати дослідження опубліковані у науковому журналі «Моделювання та аналіз даних».
В експерименті брали участь дев'ятикласники та студенти третього і четвертого курсів. Учасники працювали в парах на льотному тренажері, де їм потрібно було спільно керувати повітряним судном. Для оцінки навичок командної роботи дослідники застосували «схему трикутника», що дозволило проаналізувати як індивідуальні, так і спільні дії. Також використовувалися матриці ймовірностей переходів для вивчення динаміки виконання завдань.
Експерименти проходили в три етапи: індивідуальна робота першого учасника, індивідуальна робота другого учасника та спільна діяльність обох. Дані про дії учасників фіксувалися та аналізувалися за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення.
Результати пілотних експериментів показали значне покращення навичок учасників. Наприклад, один з учасників продемонстрував прогрес на 82,2 відсотка в індивідуальній діяльності, а також було відзначено покращену координацію дій у команді.
Таким чином, дослідження підтвердило ефективність нової методики аналізу взаємодій і підкреслило важливість як індивідуального, так і командного навчання для досягнення успіху в спільній діяльності.