euro-pravda.org.ua

Науково підтверджено, що «сумні та самотні» банани приваблюють покупців.

У деяких супермаркетах біля прилавків з бананами можна натрапити на таблички, які закликають купувати та «рятувати від самотності» відірвані від грона плоди. Таким чином, торгові мережі намагаються зменшити обсяги харчових відходів, які відправляються на утилізацію. Недавнє дослідження в Німеччині підтвердило, що схема з «одинокими» бананами дійсно працює, а також розкрила нюанси, що впливають на продажі.
Научно доказано, что «грустные и одинокие» бананы привлекают покупателей.

Маркетологи вже давно усвідомлюють, що антропоморфізм, тобто на赋лення неживим предметам людських якостей і здібностей, робить товари більш привабливими для потенційних покупців.

Цей підхід використовують у різних стимулюючих кампаніях, зокрема при продажу одиночних бананів, які з'являються в результаті транспортування або коли з пучка відламують зайве. На табличках з інформацією про акцію розміщують текст про «одиночність» банана. Також використовують зображення, на яких банану малюють очі та рот з веселим або сумним виразом.

Досліджень про те, який з цих варіантів є ефективнішим, раніше не проводили. Визначити це взялися фахівці в області економіки та бізнесу з Університету Бата (Великобританія) та двох німецьких університетів (Франкфуртського університету імені Гете та Рейнсько-Вестфальського технічного університету Аахена). Стаття про їх спільну роботу вийшла в журналі Psychology & Marketing.

Експеримент організували в одній з великих роздрібних мереж Німеччини. Протягом восьми днів вчені відстежували продажі одиночних бананів, змінюючи поруч з ними супутні таблички. На двох зображувався «веселий» або «сумний» банан, а в тексті говорилося: «Ми радісні (або сумні) банани-одиночки і теж хочемо, щоб нас купили». Третій, контрольний варіант був неемоційним і містив лише напис: «Одиночні банани також хочуть, щоб їх купили».

Під час експерименту дослідники також спостерігали за поведінкою покупців, реєстрували їх кількість та інші значущі змінні.

В результаті виявилося, що «сумні і самотні» банани продавалися на 58% краще, ніж у контрольному варіанті: реалізація зросла з 2,02 до 3,19 штук на годину. Для порівняння, «радісна» версія з усміхненим бананом збільшила продажі всього на 5,4%

У серії подальших онлайн-досліджень вчені встановили, що «сумний» варіант подіяв сильніше, оскільки викликав у людей співчуття. Результати опитувань також дозволили припустити, що подібні методи можна використовувати з одиночними помідорами, які залишаються, якщо томати продають пучками на гілках. Крім того, з'ясувалося, що прийом «сумного» антропоморфізму краще не поєднувати зі знижками, оскільки в такій комбінації «співчутливий» ефект може послаблюватися.

За словами авторів нової роботи, її результати мають практичне значення, оскільки вказують супермаркетам дієвий спосіб, як підвищити продажі та зменшити кількість утилізованих продуктів. З попередніх наукових публікацій відомо, що одиночні банани — це один з основних видів харчових відходів у роздрібній торгівлі.