euro-pravda.org.ua

SpaceX завершила розслідування причин аварії під час сьомого випробувального польоту системи Starship.

Космічна компанія Ілона Маска завершила розслідування причин аварії верхнього ступеня транспортної системи Starship під час сьомого випробувального польоту, який закінчився швидким позаштатним руйнуванням корабля.
SpaceX завершила расследование причин аварии во время седьмого тестового полета системы Starship.
Седьмой испытательный полет транспортной системы Starship / © SpaceX

Нагадаємо, 17 січня, о 01:37 за московським часом, SpaceX в сьомий раз запустила транспортну систему Starship у космос зі стартового майданчика «Зоряної бази» у Південному Техасі.

Однією з цілей польоту стала друга спроба захоплення першої ступені Starship — ракети Super Heavy B14 — баштою обслуговування Mechazilla, і вона була успішною.

Проте після успішного відділення ступенів політ пішов не за планом. Під час набору висоти сталося швидке ненавмисне руйнування корабля Starship.

За словами Маска, це сталося через витік пального. Витік виявився достатньо сильним, щоб створити тиск, що перевищує пропускну здатність отвору для скидання надлишків компонентів.

Подальше розслідування підтвердило та уточнило початкові висновки.

Згідно з даними SpaceX, витік пального перевищив можливості негерметичної зони для скидання надлишків компонентів у кормовій частині корабля Starship, яка знаходиться між дном бака з рідким киснем і теплозахисним екраном, що призвело до пожежі, а потім до послідовних відключень двигунів і, врешті-решт, до втрати зв'язку з кораблем.

Інженери SpaceX вже вжили заходів, щоб мінімізувати ймовірність того, що щось подібне станеться під час майбутніх польотів Starship. Так, під час підготовки до восьмого випробувального польоту системи, фахівці виконали найдовше прожигання верхньої ступені Starship, яке тривало 60 секунд.

Результати цього випробування надали інформацію про зміни в обладнанні паливопроводів вакуумних двигунів, коригуванні температури пального та новому цільовому значенні робочої тяги, яке буде використовуватися в майбутніх льотних випробуваннях.

Щоб усунути потенційну займистість пального в кормовій частині корабля Starship, до нинішнього покоління кораблів додадуть додаткові отвори для скидання надлишків компонентів, а нова система продувки, яка використовує газоподібний азот, зробить цю конструкцію більш стійкою до витоків.