Кросовер Nissan Qashqai – це найпопулярніша модель японського автомобільного виробника в Європі, і український ринок не є винятком. Тому до оновлення бестселера завжди прикута більша увага. Журналісти РБК-Україна провели тиждень з новинкою, отримали певні враження та діляться своїми висновками.
З рестайлінгом, що відбувся після трьох років виробництва, зовнішність Qashqai була приведена до спільного знаменника з більш сучасними моделями японського виробника – з електромобілем Nissan Ariya, оновленим кросовером Juke тощо. Проте деякі неприхотливі автомобілісти плутали героя нашого тесту з іншими азійськими виробниками.
3
Як би там не було, замість колишньої V-подібної решітки радіатора на передній частині авто з'явився новомодний широкий "гриль" з інтегрованими та водночас розрізненими компонентами світлодіодної техніки. При цьому самі фари стали набагато компактнішими і виконані як двоповерхові – верхній поверх займають денні ходові вогні, а знизу розташувалися матричні фари.
На задній частині уважні автомобілісти можуть помітити ліхтарі з новим наповненням та більш рельєфний бампер. Цікаво, що за замовчуванням оптика виглядає біло-прозорою, а контрастні показники виглядають більш ефектно. До речі, тестовий автомобіль як опцію також отримав пакет зовнішнього декору N-Design, що включає спортивні акценти та 20-дюймові колеса замість стандартних діаметром 18 або 19 дюймів. Крім того, для автомобіля запропоновано кілька нових кольорів кузова, а зелений, в який пофарбований тестовий кросовер, є одним з них.
4
Слід зазначити систему кругового моніторингу японського авто. По-перше, камери розташовані досить високо, тому навіть після подорожі по дощових дорогах вони забезпечують непогану видимість. Крім того, траєкторії руху машини малюються достатньо точно – мінімум запасу, і при цьому графіка "не наїжджає" на сторонні предмети. До того ж у системи кругового огляду з'явилися режими з тривимірним виглядом і "прозорим капотом".
Зміни в салоні оновленого авто не такі масштабні, як в екстер'єрі. Найбільш помітні зміни стосуються обробних матеріалів та фірмового інфотейнменту. Так, нова медіасистема побудована на операційній системі Android, яка отримала вбудовані карти Google та більш розумного голосового помічника. Цікаво, що система автоматичної парковки навчилася запам'ятовувати часто використовувані місця для паркування.
5
Також топові комплектації після оновлення можуть похвалитися оздобленням торпедо та трансмісійного тунелю штучною шкірою – алькантарою. З одного боку, це дійсно ефектно та зовсім не так, як у більшості конкурентів. Крім того, в сонячну погоду таке покриття мінімізує зайчики від скла та пластику, які можуть сліпити водія та пасажирів.
6
Але питання практичності… Є певне занепокоєння, що в зоні контакту рук і особливо ліктів, біля джойстика коробки передач, з часом вона може зноситися, а про пролите кава у підстаканнику навіть і думати не будемо.
7
Крісла переднього ряду з оновленням також отримали функцію масажу. Звичайно, за додаткову плату. Масаж має три програми, які впливають на зони попереку та спини. Активується він кнопкою в самому кріслі. А от керувати режимами потрібно вже через центральний екран.
8
Відчувається, що інженери все ж таки дбали як про пасажирів переднього, так і заднього ряду. Звичайно, підлокітником з парою підстаканників та роз'ємами для зарядки смартфонів сьогодні нікого не здивуєш. А от задньою дверима, яка відкривається щонайменше на 90 градусів, дійсно здивувати можна, адже такий функціонал зустрінеш нечасто. Особливо такий "розмах" оцінять тати, яким періодично потрібно встановлювати дитячі крісла.
9
Багажний відсік Qashqai з гібридною силовою установкою трохи втратив обсяг у порівнянні з неелектрифікованими версіями. По ліву сторону в багажнику версії E-Power під масивною пластиковою накладкою встановлений акумулятор, тому багажник може вмістити трохи менше речей – 455 проти 504 літрів.
Ще й "виглядає" він досить незвично, іноді заважаючи використовувати всю ширину відсіку. Але під основною підлогою знайшлося місце для майже повнорозмірного (для базових версій – це і є основний розмір) запасного колеса 215/55 R18, а в ньому лежить ще й сабвуфер Bose.
0
Тестовий автомобіль обладнаний системою послідовного гібрида e-Power. Сумарна потужність силової установки складає 190 к.с., машина доступна тільки з переднім приводом. У гібридній силовій установці e-Power використаний бензиновий турбований трициліндровий двигун об'ємом 1,5 л з безпосереднім впорскуванням та системою зміни ступеня стиснення.
Завдяки цій системі мотор може максимально ефективно працювати в різних режимах. Так, на низьких обертах, коли не працює турбіна, ступінь стиснення підвищується до 14:1. За рахунок цього збільшується ефективність згоряння бензину та віддача мотора. А коли в роботу повністю набирає турбонадув, то для запобігання виникнення детонації двигун зменшує ступінь стиснення до 8:1.
1
Цікаво, що бензиновий двигун не пов'язаний з колесами, а є приводом генератора, що заряджає акумулятор і живить електродвигун. Привід коліс виконує безпосередньо електродвигун. Коробки передач немає як такої. Її роль виконує редуктор, встановлений безпосередньо на передній осі, в одному корпусі з електродвигуном.
Коли автомобілісти бачать, що перед ними гібрид, відразу виникає питання про витрату пального. З цим параметром у Nissan Qashqai все сильно залежить від умов експлуатації. Так, якщо авто пересувається в місті, то за концепцією та витраті енергії (від ДВЗ та електром