euro-pravda.org.ua

У МГПУ дізналися, що три чверті школярів використовують нейромережі для навчання.

Вчені МГПУ провели дослідження, яке показало, що 75 відсотків московських школярів та 80 відсотків студентів активно використовують можливості штучного інтелекту в навчальному процесі.
В МГПУ выяснили, что 75% школьников применяют нейросети в учебном процессе.

Наукова група МГПУ завершила комплексне дослідження щодо використання штучного інтелекту в освітньому середовищі. Роботу підготувала лабораторія соціокультурних освітніх практик НДІ УГО МГПУ. Дослідження включало не тільки кількісні опитування, але й серію групових дискусій. Всього в дослідженні взяли участь 1277 осіб: 419 вчителів, 100 викладачів МГПУ, 556 старшокласників, 202 студента. У групових дискусіях взяли участь понад 100 представників усіх категорій респондентів.

Результати опитувань демонструють динамічне освоєння технологій штучного інтелекту всіма учасниками освітнього процесу. Серед шкільних вчителів 46,5 відсотка вже застосовують нейромережі у своїй роботі, серед викладачів вищих навчальних закладів цей показник досягає 54 відсотків. Молоде покоління також демонструє високу зацікавленість у використанні нових технологій: 75 відсотків школярів та 80 відсотків студентів активно використовують можливості штучного інтелекту в навчальному процесі.

«Нейромережі стали новим інструментом освітнього процесу. Як вчителі, так і учні знаходять у них помічника для вирішення різних завдань. При цьому важливо розуміти, що штучний інтелект не замінить вчителів і викладачів, адже живе спілкування незамінне. Нейромережі можуть допомогти у вирішенні рутинних завдань, звільняючи час для творчої роботи та індивідуального підходу до учнів», – зазначає Катерина Асонова, завідувачка лабораторії соціокультурних освітніх практик НДІ УГО МГПУ.

Результатом дослідження стала інформація про різні підходи до освоєння нейромереж серед школярів та вчителів. Якщо школярі та студенти надають перевагу практичному освоєнню технологій через складання промптів, то педагоги обирають більш ґрунтовний підхід, прагнучи отримати системне розуміння роботи з такими інструментами, як ChatGPT.

Дослідження виявило різноманітність застосування ШІ в освітньому процесі. Викладачі МГПУ найчастіше використовують нейромережі для генерації зображень (43 відсотка), створення презентацій (33) та написання текстів (33). Рідше вони звертаються до ШІ для підбору літератури та підготовки екзаменаційних завдань, а вісім відсотків застосовують технологію для перевірки курсових і дипломних робіт.

Школярі демонструють широкий спектр використання штучного інтелекту в навчанні. Вони активно використовують нейромережі для підготовки проектів, написання творів і доповідей, пошуку готових рішень задач, створення презентацій і перевірки своїх знань. При цьому 43 відсотки учнів розглядають ШІ як помічника у виконанні навчальних завдань, що свідчить про формування нового підходу до організації навчального процесу з використанням сучасних технологій.

На основі отриманих даних наукова група розробила комплексну модель використання нейромереж у освітньому процесі школи. Модель включає сім категорій суб'єктів освітнього процесу: від класних керівників і вчителів-предметників до працівників інформаційних центрів і бібліотек. Для кожної категорії визначені ролі та формати взаємодії, включаючи педагогічні ради, батьківські збори, класні години, позакласні заходи та заняття в гуртках з використанням ШІ.