Відповідно до досліджень, підготовка до спортивних змагань інтенсивність тренувань іноді має перевищувати ту, яка необхідна під час офіційних стартів. У спринті, наприклад, цю задачу можна вирішити, виконуючи на тренуванні вправи в ускладнених, полегшених і звичайних умовах, які поєднуються в певній послідовності.
«Способи ускладнення умов виконання вправи можна розділити на дві групи: природні умови ускладнення (біг по піску, вгору, по снігу, по сходах) та штучно створені (з обважнювачами). Важливо, щоб біг з опором або навантаженням поєднувався з бігом в нормальних умовах. І на цьому етапі виникає проблема, пов'язана з якісною та кількісною мірою варіативності», — пояснив завідувач кафедри «Фізичне виховання» МТУСІ, доцент Андрій Саблін.
Вчені МТУСІ спільно з колегами провели експеримент, у якому взяли участь юнаки 17-19 років (28 осіб), які займаються спринтерським бігом у секції легкої атлетики в спортивній школі олімпійського резерву.
На першому занятті всі спортсмени здали контрольні тести. До закінчення загально підготовчого етапу учасники займалися за однаковою методикою, виконували однакову за обсягом і інтенсивністю навантаження.
Основний педагогічний експеримент провели на спеціально-підготовчому етапі: спортсмени контрольної групи займалися за загальноприйнятою методикою, а спортсмени експериментальної групи тренувалися за новою запропонованою методикою з використанням спеціальних засобів в штучно створених ускладнених умовах.
По закінченні експерименту спортсмени знову здали нормативи. До проведення дослідження обидві групи показали практично однакові результати, після застосування нової методики в експериментальній групі відбулися значні зміни за всіма показниками.
«Спортсмени з експериментальної групи покращили свої показники за всіма тестами від 2,1 до 5,3 відсотка. Хлопці виконали такі вправи, як стрибок, потрійний стрибок, біг на 20 і 60 метрів. Ми підтвердили припущення про те, що використання в тренуванні спеціальних засобів навантаження на різні сегменти підвищить швидкість розвитку швидкості та швидкісно-силових здібностей бігунів на короткі дистанції», — розповів заступник завідувача кафедри «Фізичне виховання» МТУСІ, професор Станіслав Чернишев.
В подальшому вчені планують проведення додаткового дослідження, яке відобразить вплив запропонованої методики на показники інших фізичних якостей.