Результати опубліковані в BMC Medical Education. Хронотип — це індивідуальні особливості добових ритмів організму людини. В залежності від добової активності виділяють три хронотипи: ранковий, вечірній та проміжний.
Науковці перевірили гіпотезу про те, що у студентів з вечірнім хронотипом (представники якого засинають після півночі та пізно встають) менше мотивації до навчання та досягнення успіхів. Це пов'язано з тим, що вони можуть відчувати труднощі з пробудженням і вранці бути менш активними.
В дослідженні взяли участь 540 студентів-медиків першого та другого курсів, абсолютна більшість з яких (60,5 відсотка) належала до проміжного хронотипу, 26,7 відсотка — до ранкового, 12,7 — до вечірнього.
Студентів попросили заповнити анкети збалансованості (MEQ) та мотивованих стратегій навчання (MSLQ). Найбільш значущим результатом дослідження стало те, що хронотип впливає на мотивацію до навчання. У студентів вечірнього типу вона виявилася нижчою, ніж у представників інших двох, повідомив хронобіолог, професор кафедри біології Тюменського медичного університету, доктор медичних наук Денис Губін.
«Навчальна успішність представників вечірнього хронотипу також є нижчою, свідчать результати більш раннього дослідження колег. Це може бути пов'язано зі світловою гігієною, тобто дефіцитом у таких студентів денного та надлишком вечірнього світла, – зазначив Денис Губін. – Ми припускаємо, що вплинути на їх мотивацію до навчання можливо шляхом створення певних світлових умов на навчанні та в повсякденному житті, або шляхом корекції розкладу занять, тобто їх перенесення на більш пізній час».
Відповідний експериментальний проект «Розумний розклад» планується реалізувати в Тюменському медичному університеті для кількох груп студентів початкових курсів.