Дослідники МГППУ Анастасія Іванова та Олеся Степанова вирішили оцінити взаємозв'язок тривожності школярів з показниками психологічної безпеки освітнього середовища. Для досягнення цієї мети було проведено дослідження за участю 40 школярів (20 хлопчиків та 20 дівчаток) віком 14 років. Результати роботи опубліковані у науковому журналі «Екстремальна психологія та безпека особистості».
Науковці МГППУ використали такі методики для оцінки тривожності: Методика діагностики шкільної тривожності Р. Філліпса, Шкала особистісної тривожності для учнів А. М. Прихожан. Щоб провести дослідження комфортності та безпеки навчання, використовувався опитувальник «Психологічна безпека освітнього середовища».
За результатами дослідження з'ясувалося, що дівчатка мають вищий рівень самооцінювальної тривожності та переживають соціальний стрес сильніше, ніж хлопчики.
«Рівень тривожності негативно пов'язаний з задоволеністю освітнім середовищем. У свою чергу, це призводить до збільшення проблем і страхів у взаєминах з учителем та до труднощів самовираження (у хлопчиків). У дівчаток рівень тривожності також негативно пов'язаний з задоволеністю освітнім середовищем, і це проявляється у страху перевірки знань і соціальному стресі», — зазначає Анастасія Іванова.
Кореляційний аналіз виявив взаємозв'язки між рівнями тривожності та факторами психологічної безпеки. Наприклад, у хлопчиків спостерігається негативна взаємозв'язок між шкільною тривожністю та психологічною захищеністю, а у дівчаток — між переживанням соціального стресу та рівнем психологічної задоволеності освітнім середовищем.
Ці результати підтверджують гіпотезу про те, що існує гендерно залежна кореляція між тривожністю школярів і показниками психологічної безпеки освітнього середовища. Високий рівень тривожності може негативно вплинути на задоволеність освітнім процесом, що, в свою чергу, може призвести до проблем у відносинах з учителями та однокласниками.
Проблема підвищеної тривожності серед школярів потребує особливої уваги з боку педагогів і батьків. Створення безпечного та комфортного освітнього середовища є ключовим фактором у зниженні рівня тривожності у дітей. Це включає в себе забезпечення умов для позитивної взаємодії між учнями та викладачами, що сприяє розвитку впевненості в собі та поліпшенню психоемоційного стану підлітків.