Про це розповідає Київ24
«Хтось кожен день думає про завершення війни та про те, як підтримати воїнів, а хтось — про вибори.
Зустрілася мені в Ірпені з соціологами «Рейтингу», які проводили опитування, цікавилися ситуацією в місті. На запитання про підтримку мера Маркушина відповіла "ні", але в анкеті зазначили "так".
І моє улюблене питання про вибори. Коли сказала, що буду голосувати за партію з військовими, наприклад, 3 ОШБ – зафіксували «Свободу».
Раніше скептично ставилася до соцопитувань, а тепер ще більше сумніваюся в їхній об'єктивності. Якщо результати все одно спотворюються, чи мають такі дослідження сенс? Продажність і маніпуляція народом. Намалюйте вже те, що Вам потрібно, і не робіть цього цирку».
У статті інтернет-видання «Главком» «Як відрізнити правдиві рейтинги від фейкових. Інструкція для виборця» зазначалося, що соціологи, які виконують роботу за замовленням, можуть оприлюднити лише ту частину результатів опитування, яка вигідна замовнику. Про це, звісно, ніхто не буде повідомляти.
У цій же статті керівник соціологічної групи "Рейтинг" Олексій Антипович зазначив, що "результат дослідження, якщо його проводить професійний соціолог, не буде залежати від замовника, а лише від виконавця".
Цікаво, чи є в соціологічному опитуванні в Ірпені маніпуляції на рівні анкети ініціативою кореспондентів, завданням від керівництва соціологічної групи «Рейтинг» чи проханням замовника?
І чи оприлюднить група «Рейтинг» повні результати дослідження, чи її замовник буде маніпулювати вибірковими даними?